poniedziałek, 3 maja 2021

Jethro Tull - "This Was", Chrysalis, 1968/2014 EU

 

W tym roku, dosłownie w tych daniach, mija dokładnie 40 lat od chwili, kiedy po raz pierwszy usłyszałem płytę "This Was" zespołu Jethro Tull. Nadano ją w Programie III PR w dwóch częściach w dniach 20 kwietnia i 6 maja 1981 r. w audycji "Muzyczna Poczta UKF". Miałem wtedy 17 lat, leżałem na podłodze w pokoju gościnnym rodzinnego domu i jej słuchałem. I choć bardzo mi się podobała, to nie mogłem jej nagrać, bo nie miałem pustej kasety magnetofonowej na jakiej mógłbym to zrobić. Bo wbrew obecnej propagandzie, choć ówczesne polskie kasety Low Noise C-60 nie były najlepsze, ale jak na tamte czasy były całkiem drogie jak na możliwości finansowe nastolatka jakim byłem. A ponadto był to już czas kryzysu gospodarczego i niedoboru towarów i nawet jakbym miał te pieniądze to i tak nie mógłbym jej kupić, bo nigdzie jej nie było. I choć ogarnęła mnie wtedy wielka żałość, to jednocześnie poprzysiągłem sobie, że kiedyś kupię sobie tę płytę. Teraz, po wielu latach mogę jej słuchać do woli, bo mam trzy różne jej wydania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SBB – „SBB”, Metal Mind Productions, 1974 / 2008, Poland

  Debiutancki album zespołu SBB w powszechnie uważany jest w naszym kraju za jedną z najlepszych płyt w historii polskiego rocka. I faktyczn...